2 Mart 2015 Pazartesi

Bu Da Benim Başarısızlık Hikayem

Başarısızlık her zaman karşılaşabileceğimiz kötü bir durumdur. Ama önemli olan durumu farkına varıp biran önce yuzlesmektir. Ben çok yüzleştim ve çok ders aldım. Hatta okulda öğrenemediğim kadar... Benim çok fazla başarısızlık hikayem olmasına rağmen aralarından en çok etkilediğim siparis77.com 'u anlatacağım.


Benim başarısızlık hikayem

Daha öncesinde çok fazla site yapıp az da olsa para kazanmışlığım vardı ama ilk defa pazarlama, kodlama gibi fonksiyonları olan bir işe girmiştim. Sistem basitçe yemeksepeti.com'un yalova uyarlanmış versiyonuydu ve kodlamasını ben yaptım. Planlar toplantılar derken projeye başladık.



Günler geçiyor bazen projedeki diğer arkadaşımın zorlaması bazen kendi isteğimle sistemi ilerletiyorduk. Aslında yapmak istediğimiz projenin hazır yazılımları da var ama 0 bütçe ile girdiğimiz için satın alamayıp kendimiz kodlamaya başlamıştık. Böylelikle 2-3 ay geçti. Tabi 'Yalova küçük şehir ne de olsa yemeksepeti buraya gelmez' düşüncesi ve rahatlıyla bazen de projeyi boşladığımız da oldu. O kadar rahattık ki yazılımı yaparken bir iki kere tasarımı sıfırdan değiştirdik.



Gel Gelelim ki o kaçınılmaz son gelmişti. Bizim planladığımız komisyon ücretinin çok altında yemeksepeti Yalova piyasasına girdi ve bizim proje başlamadan bitti. Bu olaydan öğrendiklerim;

  • Kendi yapabileceğini iyi bil

  • Başlamadan önce iyi planla

  • Zaman ayıramayacağın projelere asla girme

  • Tasarımdan uzak dur

  • Projeye karşı heyecanını hiç bir zaman kaybetme

0 yorum:

Yorum Gönder