27 Kasım 2016 Pazar

Knowledge Management Nedir?

Knowledge Management(KM) ITIL'in yaşam süreçlerinde Service Transition 'ın bir sürecidir. Ancak birçok süreçle etkileşim halindedir.



BT servisleri dışında, diğer ITIL süreçlerinden ve Service Transition dan gelen verileri değerlendirerek ITIL süreçlerine dağıtır. Bununla birlikte, Knowledge Management tüm diğer BT Hizmet Yönetim süreçlerine bilgi sağlamaktan sorumlu merkezi bir süreç olarak tanımlar.


KM'nın amaçları:

  • Bilgi, fikir ve deneyimleri paylaşmak.
  • Karar verme desteklemek amacıyla, ihtiyaç duydukları zaman, ihtiyacı olanlara örgütün bilgisi kullanılabilir hale olması.
  • Bilgiyi yeniden keşfetmek için gereksinimini ortadan kaldırır
KM'nın 4 evresi vardır. Bunlar; 

Veri Nedir? (Data)
Süreçlerle ilgili gelişmeleri takip eder. Anlamlı ve anlamasız, girdileri ve çıktıları kayıt eder.

Bilgi Nedir? (Information)

Datadan daha anlamlı ve daha kapsamlı içerik sağlar. Kim, ne, ne zaman, nerede gibi basit soruların yanıtlarını içermektedir.
Birikim Nedir? (Knowledge)
Yargılama, sorgulama, fikir verme ve açıkça belirtilmeyen deneyimlerin anlaşılmasını sağlar. Nasıl sorusunun yanıtını içerir.
Bilgelik Nedir? (Wisdom)

Bilginin ulaşabileceği son noktadır. Neden sorusuna yanıt verir. Kayıt altına alınan bir bilgiden ziyade üst düzey bir düşünce denilebilir.

Knowlendge Management ve Diğer Süreçler Arasındaki İlişki

Knowledge Management, IT servislerin karşılaştığı tüm süreçleri etkiler. IT ekibiniz için knowledge management, ekip üyelerinizin izlemesi için mevcut prosedürlerin mevcut olmasını sağlayarak diğer süreçlerin sorunsuz bir şekilde akmasını sağlar.

Sonuç

Ekipteki herkes bilgi kaynakları yaratmak için işbirliği yaptığında, IT ekibi daha verimli ve etkili olabilir. ITIL Knowledge Management, verileri kaydetmek, bilgileri işlemek ve ekip üyelerinizin erişebileceği bir bilgi veritabanı oluşturmak için bir kılavuz sunmaktadır. Sonuçta, üstün müşteri hizmetleri sunmak için olay raporlarını derhal işleyebilecek daha bilgili ve etkili bir ekip vardır.


Aşağıdaki bir çok veri ve yöntem knowledge management ile oluşturulur veya geliştirilir.
  • Service portfolio data
  • Configuration Management System (CMS)
  • Service Level Agreements (SLAs), Operation Level Agreements (OLAs), Underpinning Contracts (UCs)
  • Information security policy
  • Business plans
  • Cost allocation model
  • Budget
  • Capacity plan
  • Availability plan
  • Known Error Database (KEDB)
  • IT Projects and respective data
  • Customer information

Kaynaklar;

0 yorum:

Yorum Gönder